2012. február 16., csütörtök

Csak erős idegzetűeknek! - Valentin nap

Valentin nap a múltban

"A Bálint-nap körüli napokon az ókori Rómában két vallásos ünnep is létezett, Pán ünnepe és a Lupercalia vagy Februa. Ezeket az ősi eredetű pásztorünnepeket február 13-15 között tartották. A Lupercalia tisztító szertartásokból és termékenységi rítusokból állt, hogy kiengeszteljék a farkas alakú, rosszindulatú Lupercus istent. A papok ekkor a februa nevű kecskebőr szíjakkal ostorozták a fiatalokat, főleg a nőket, hogy a rituális verés tisztulást és termékenységet hozzon.
Egy legenda összefüggést teremt Valentin elhalálozási napja és az ugyanezen napra eső Lupercalia ünnep között. Ez a nap Júnó istennő (Jupiter felesége) (a görög Hera, ill. Zeusz latin megfelelői), a házasság pártfogójának ünnepe volt a Római Birodalomban. Ezen a napon a fiatal leányok Juno templomába mentek, hogy ott egy szerelmi jóslatot kapjanak az igazi partner kiválasztásához.
Az egyszerű nép - a plebsz - ifjú férfiai ezen a napon tombolát húztak a még hajadon nők neveivel. Az így létrejövő párok egymással jártak egy ideig és néhányan a szóbeszéd szerint valóban egymásba szerettek. Ez a népszokás sok római arisztokrata szemében erkölcstelen volt.
A férjek virágot ajándékoztak ezen a napon a feleségeknek. Így ez a régi római szokás keveredett a keresztény mártír történetével és meghonosodott a későbbi társadalomban is.
Viszont az ókori pogány ünnepek és a későbbi Szent Bálint nap közötti közvetlen kapcsolatra azonban nincs bizonyíték, csak ezek a legendák léteznek." - forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Bálint-nap

Tehát ezek a gyökerei a mára már szerelmes párok tömegeit befolyásoló marketingfogásnak.
Kétes érzéseim vannak ezzel a nappal kapcsolatban. Személyes okom miatt, s mert annyira felkapott, mint egy kötelezővé téve a boldogságot, s romantikát, s egyéb giccset. Igen, mára már giccs az egész.
Nem is tudtam dűlőre jutni. Jónak találom, hogy ebben a rohanó világban, legalább van egy nap amikor  a szerelmesek "megállnak" egy pillanatra, s csak egymáséi. De a marketing ami mozgatja ezt az egészet, az borzalom.

Nem látva előre a hetemet, már vasárnap készítettem egy kis édességet kettőnknek az esti film s vacsora mellé. Ami nagy sikert aratott, annak ellenére, hogy megfázásom ellenére, semmilyen ízt s illatot nem éreztem.
Császármorzsát készítettem, s nem találva a mézeskalács szív formát, Nyusznál kellett rögtönöznöm. De megoldottam a problémát. Borospohár aljába kanalaztam két evőkanál kávét, rá a császármorzsát halmoztam, tetejére fagyi, megöntözve még egy kis forró kávéval. Másnap megkóstoltam, tényleg finom lett:)
Nyusz nagyon meglepődött. "Cica, ez túl szép Nekem." :) <3

Valentin nap a jelenben
Aztán, mi van még itt, ami témába vág?
Tegnap a közösségi oldalt böngészve, rá akadtam Will Smith postjára. Még soha nem láttam tőle semmit.
Valami olyasmi volt a lényege, hogy ne csak Valentin napkor találjuk meg szerelmünkben a szépet, hanem mindennap.
Ma pedig megosztotta a világgal feleségétől kapott ajándékát: egy dalt, mit a felesége neki írt.
Nem tudom miért figyeltem fel erre. Talán mert az első alkalom, hogy őt kommunikálni látom, s talán most tudatosult bennem, hogy talán tényleg létező személy. Jaj, miket beszélek! :) hajnali 3 van s aludnom kéne már rég, de be akarom hoznia lemaradásom.
Íme a dal:



Valentin nap Nyusszal
El sem hiszem, hogy ez tényleg az én Nyulam! (Annyit változott. Pozitív irányba.) Szeretem. Annyira csodálatos volt, még egy veszekedés is belefért. De nálunk nem is lenne ünnep veszekedés nélkül.
De most én voltam a ludas.
Belépve az ajtón, egy "a picsába" fogadott... :) "- én is örülök Neked, Nyusz!":) Hogy értsétek, zsúfolt napja volt, s 3 perccel előbb érkeztem a vártnál s épp borotválkozott. Türelmesen vártam, levettem a kabátom, cipőm, míg ő elkészült.
Épp a köszöntem neki, mikor átölelt, s feltárta az ajtó mögötti meglepetést előttem. Egy szál rózsa! :)
Az első rózsám melyet csak úgy kaptam, aminek felhőtlenül tudok örülni. S volt még mellette valami. Egy tábla csokoládé. Kézzel készített. Ét. Fantasztikusan néz ki.
Fotót majd mellékelek, mert addig biztos nem botom ki, mííg meg nem örökítettem az utókornak.
Az este további részében kaptam hideget is meleget is, nem is fontos.
Csak az, hogy ő van Nekem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése